• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Behöver lite råd och info.

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Hej!

Jo det är nämligen så att dem inkasso bolag som har skickar mina skulder till kronofogden har återkallat dessa av någon anledning, jag kan i dagsläget se att jag inte har något skuldsaldo kvar hos KF eller någon anmärkning.

Jag har ringt runt till dessa Inkasso bolag i hopp om att förhandla och kanske skriva av lite av räntorna så jag kan betala av så fort som möjligt.

Nu när jag räknar i efterhand så känner jag av att månadskostnaden kommer hamna på ca halva min månadsinkomst. Finns det någon möjlighet för mig att kunna samla dessa lån/inkasso krav hos någon lånegivare? Jag har inte kunnat få något lån förut då jag hade ett skuldsaldo hos kronofogden.

Har ni något tips om hur jag kan gå tillväga för att få ihop alla mina skulder?
Har ni någon uppfattning om varför dem har återkallat dem från KF osv?

Aktuell skuld hos olika inkasso: 100k
Jag har tyvärr privata skulder också vilket gör att jag har tyvärr ingen möjlighet att betala av allt i en klumpsumma.

Uppskattar alla svar, tack tack :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
vad har du för inkomst? hur många förfrågningar? vilket kreditbetyg?
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
vad har du för inkomst? hur många förfrågningar? vilket kreditbetyg?
370k årsinkomst tyvärr har jag 27ff då jag varit desperat och väldigt kass kreditbetyg 73,4

Har 15st förfrågningar som försvinner i December samt 2st inkasso skulder som kommer vara betalda i Oktober, inget skuldsaldo hos KF
Har förhandlat med 3 inkasso om att frysa räntan och skriva av lite av räntan som har tickat.
 

lex

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
997
Mottagna reaktioner
601
Poäng
617
Pressen, anmärkningarna ligger väl kvar även om det är återkallat?

Jag har skuldsanering så mitt skuldsaldo år 0, däremot så har jag 25+ betalningsanmärkningar som syns på min uc...

Ett uc-lån kommer du inte kunna få med det betyget och så många ff.

Kolla vad du har för bisnode betyg och ff. Ser den bättre ut så kanske du kan få ett större lån hos någon som tar bisnode
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Pressen, anmärkningarna ligger väl kvar även om det är återkallat?

Jag har skuldsanering så mitt skuldsaldo år 0, däremot så har jag 25+ betalningsanmärkningar som syns på min uc...

Ett uc-lån kommer du inte kunna få med det betyget och så många ff.

Kolla vad du har för bisnode betyg och ff. Ser den bättre ut så kanske du kan få ett större lån hos någon som tar bisnode
Hej,

Det står 0 skuldsaldo Och 0 skulder, sen vet jag inte riktigt hur det ser ut med anmärkningarna, men jag har läst en hel del idag på olika hemsidor om att man kan få ett lån trots anmärkningar.

Jag blir av med en hel del ff tills December och fram tills dess så kommer jag hålla mig till dom avbetalningsplanerna jag har förhandlat fram med inkasso bolagen, problemet är bara att det är inte hållbart för mig att betala sån summa i en längre tid..

Som tur löser jag 2 skulder redan nu i oktober enligt planeringen jag lagt upp.

Får ringa runt till olika bolag och ha en dialog med dem.

Jag kan även se på en UC att det står 7 anmärkningar på 20k bara och inget mer

Hos bisnode har jag 5 anmärkningar och 3 ff som går ut om 50 dagar
 
Senast ändrad:

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
374
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Någon som har lite info om hur stora mina chanser är att få ett litet större lån för att lösa alla dessa skulder?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp